Pull to refresh
2
0
Hanna Liubinskaya @Hanna_lub

Marketing Manager | Brand & Strategy Manager

Send message

The Power of Email Marketing: Engaging Customers for Business Growth

Level of difficultyMedium
Reading time3 min
Views1.1K


Email marketing has emerged as a vital tool for businesses to nurture customer relationships and drive growth. In this article, we will explore the immense potential of email marketing through personal experiences and examples from renowned companies. From personalization to segmentation, retargeting, and building anticipation, discover how these strategies can elevate your email campaigns and deliver remarkable results.

The Art of Personalization in Email Marketing:
Personalization is a key aspect of successful email marketing. Take, for example, Amazon's tailored recommendations and exclusive offers. By delivering personalized content that matches customers' preferences and interests, Amazon creates a sense of exclusivity and fosters customer loyalty. In my own experience, implementing personalization in email campaigns resulted in increased open rates, click-through rates, and conversions. It's clear that customers appreciate the effort put into crafting messages specifically for them.

Read more
Rating0
Comments3

E-commerce Trends you can’t miss

Reading time4 min
Views1.7K

The e-commerce market in 2022 leaves entrepreneurs no choice but immediately incorporate new technologies. Today it is not enough to follow the latest trends, because you need to be two steps ahead. How to do it?

Consumer behavior has changed, especially since this pandemic. You get used to good things quickly, so online shopping and fast delivery services made us all appreciate our time and comfort.

You have to pay for everything in this life, so retailers and marketplaces have to pay for the growth of demand and profits in the field of e-commerce by regularly introducing new technologies, fighting for consumer loyalty, and rivalry in endless competition.

Here are a few of the latest e-commerce trends that cannot be missed if you want to achieve stable profits and customer growth.

All attention to CRO

Read more
Rating0
Comments0

Позиционирование продукта

Reading time5 min
Views5.5K

Просто о сложном + примеры

Позиционирование — один из важнейших шагов для достижения успеха. Позиционирование определяет, чем ваш продукт отличается от конкурентов и почему он нужен вашим клиентам. Это форма маркетинга, вообще-то.

Почему позиционирование так важно?

Прежде всего, позиционирование продукта непосредственно влияет на объем продаж. Неверное понимание посыла клиентом повлечет упущенную возможность для компании — недостаточный объем продаж. Неверное позиционирование может нанести компании репутационный ущерб.

Ну а хорошо позиционируемый продукт определяет правильное понимание потребностей клиентов и передает четкий смысл, который приводит к большему количеству довольных пользователей и, в конечном итоге, к большему количеству возможностей для увеличения продаж. 

Процесс позиционирования важен для отделов маркетинга продукта, поскольку помогает понять, на какой стадии продукт находится сейчас и какие у него перспективы на рынке, тем самым влияя на будущую разработку продукта и будущие стратегии продвижения.

Читать далее
Total votes 4: ↑4 and ↓0+4
Comments1

Information

Rating
Does not participate
Location
London, England - London, Великобритания
Registered
Activity

Specialization

Marketing Manager, Marketing Director
Lead